دبیر کمیته
پایش و سنجش کیفیت: خانم ابراهیمی - مسئول بهبود کیفیت و ایمنی بیمار
تلفن
داخلی 277:
دستور کار و اهداف کمیته پایش و سنجش کیفیت:
اهداف کمیته :
· بهبود عملکرد کلیه فرآیند های بیمارستانی اعم از اصلی ، مدیریتی و پشتیبانی با استفاده از نتایج حاصله از ارزیابی های درونی و بیرونی سازمان های بالادستی و شخص ثالث
· افزایش رضایتمندی مشتریان بیرونی ( بیماران، همراهان ) و داخلی ( کارکنان اعم از پزشکان، پرستاران ، اداری مالی و .. )
· پایش میزان پیشرفت برنامه های عملیاتی و بهبود کیفیت بیمارستان در راستای اجرای استاندارد های ایمنی بیمار و اعتباربخشی ملی
شرح وظایف کمیته :
1-هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیت های بهبود کیفیت در کل بیمارستان
2- ارائه فهرست اولویتها و شاخص های بهبود کیفیت در کل بیمارستان به تیم مدیریت ارشد
3- بازنگری و تحلیل داده های جمع آوری شده با مشارکت صاحبان فرآیند
4- ارائه گزارش اطلاعات، نتایج تحلیل ها و مداخلات به مدیران و کارکنان
5- آموزش مباحث مربوط به بهبود کیفیت به کلیه کارکنان بیمارستان شامل آموزشهای مفهومی و کاربردی در زمینه بهبود کیفیت
6- پایش و ارزشیابی برنامه بهبود کیفیت کل بیمارستان
7- نظارت مستمر بر تشکیل و اجرای مصوبات سایر کمیته های بیمارستانی
8- تعیین شرح وظایف ومسئولیتهای داخلی به تفکیک پرسنل
9- حذف مقامها و پستهای زائد سازمانی
10- بررسی لازم جهت پذیرش متناسب همراه با ترخیص به موقع بیماران
11- تسریع در بستری بیماران اورژانسی
12- کنترل و نظارت در خرید تجهیزات پزشکی و غیر پزشکی
13 - تعریف انجام فعالیت ها طی یک فرآیند تعیین شده
14- جلوگیری از اتلاف منابع در قسمتهای مختلف بیمارستان
15- نظارت درتنظیم برنامه ، حضور وفعالیت تمام کارکنان بیمارستان